Prague International Bluenight no. 129 přilákala početnou skupinu milovníků pravého amerického blues. Už několik hodin před začátkem koncertu se před vchodem do pražského Lucerna Music baru tvořila pořádná fronta zájemců o živé vystoupení dvou hlavních hvězd této již 129. bluesové noci v pořadí.
Program zahájil Gwen Ashton – Australan welšského původu, který ve své one-man show rozehřál publikum. Zazpíval a zahrál asi desítku vlastních skladeb m.j. i ze své poslední desky Solo Electro s obrovským nasazením a výbornou technikou. Postupně vystřídal všechny kytary, které měl vedle sebe seřazeny na jevišti: elektronické, akustické a na řadu přišla i slide kytara, kterou Ashton bravurně rozezvučel. Ashtonův blues-rockový sound ukotvený v automatické basovém lince s bicím automatem nastavil laťku dost vysoko, ale všem v sále bylo jasno, že to nejlepší teprve přijde.
Joe Louis Walker, žijící legenda americké bluesové scény, fenomenální hráč na elektrickou kytaru, který byl v roce 2013 uveden do bluesové síně slávy a v roce 2015 nominován na cenu Grammy, od prvního tónu potvrdil pověst, která jej předcházela. Se skvělým doprovodným bandem rozezvučil svou perleťovou kytaru do nevídaných poloh. Gospelové i rockové skladby se střídaly v rychlém sledu, dlouhé kytarové riffy a zpěv nejvíce zapůsobily v gospelovém Soldier of Jesus nebo v cover verzi beatlesovského evergreenu While My Guitar Gently Weeps. Letošní sedmdesátník Walker a jeho doprovod předčil všechna očekávání a po hodině a půl nepřetržitého hraní ještě na přání publika nešetřil ani s rockovým přídavkem a příslibem, že se do Prahy zase vrátí. Budeme se těšit, že vůj slib dodrží.
Text: Soňa Šálková
Foto: Petr Šálek