


Po asi 30stránkové úvodní kapitole věnované obecným pojmům a ukázkám, jak světlo používat jako kreativní nástroj pro práci s prostorem a tvarem, kontrastem a jasem, barvou a tonalitou nebo náladou a výrazem, přechází autor k hlavním částem knihy. Na více než dvou stech stran vysvětluje a na množství skvělých snímků ukazuje možnosti využití přirozeného denního světla, umělého osvětlení i jejich kombinací. Autor je známý svými netradičními postupy a efektními světelnými konstrukcemi vytvářenými jednoduchými prostředky a tak kniha doslova přetéká inspirativními ukázkami. Významná část této publikace je věnována přesahu fotografie do jiných médií, kreativitě i přirozené hravosti, kde světlo i fotografie hrají hlavní role, ale jejich partnery na scéně je kupř. malířství (kapitola Luminografie) či scénografie a sochařství (kapitola Světelná projekce a objekty) například se zajímavými ukázkami práce s dírkovou komorou.
Závěrečná kapitola (Otisk světla) odráží soudobé trendy ve fotografii a umění. Proto se zde vedle téměř zapomenutých, ale inspirativních metod fotogramu, kolorování apod. objeví (samozřejmě) i použití počítačů.Vedle fotografií autora jsou v knize zastoupeny ukázky více než 50 dalších autorů (např. Miroslav Vojtěchovský, Vladimír Birgus, Antonín Kratochvíl, Taras Kuščynskij, Pavel Mára, Ivan Pinkava, Petr Šálek, Jindřich Štreit…) – skvělá jména a skvělé fotografie fotografických legend i zástupců mladé fotografické generace.